dinsdag 7 juli 2009

Naar de Hommeltjes


Zo gaat Kjeld 3 keer per week naar de BakkeToppen, het kinderdagverblijf in Vejby. Hij zit in de groep die de Hommeltjes heet. Hij heeft z'n eigen lunchkoffertje bij zich (dat heeft elk kind) met allerlei gezond (!) lekkers. Ik verzin me elke keer suf om het origineel te houden! Nijlpaard gaat ook altijd mee en hij houdt alles elke keer in dezelfde hand vast want anders kan hij mij niet helpen met de deur opendoen. Hij heeft het erg naar zijn zin, vooral sinds hij 3 dagen gaat, nu hoort hij echt bij de groep. Alle kinderen gaan hier nl. alle dagen van de week...
Nu het mooi weer is spelen ze meestal buiten maar ze hebben ook een klein klaslokaaltje waar ze eten en drinken en spelen als het geen buitenspeel weer is. Er worden regelmatig foto's gemaakt en ik geloof dat die in een plakboek terecht komen. Soms wordt er geknutseld, soms gaan ze heen en terug naar Tisvilde met de trein (!), soms gaan ze gymmen en soms..... ik weet nog niet precies alles wat er gedaan wordt maar het lijkt afwisselend. Helaas is ook de leiding afwisselend. Iets te vaak naar mijn zin zie ik weer een nieuw gezicht. Dat is dan ook echt Deens: je snel ziekmelden. Gelukkig heeft Kjeld er zo te merken geen last van. Ben benieuwd wanneer ze me nou eindelijk eens vragen om te helpen, heb het al aangeboden...

Geen opmerkingen: