woensdag 20 januari 2010

Aan de wandel

Pfff, ik heb vanmiddag echt de schrik van m'n leven gehad...
Zoals gewoonlijk had ik Iwan om een uur of 11 in z'n bijvoerweitje gezet met kuil en water en was weer naar huis gegaan (ben helemaal verdiept in de Millennium Trilogie, deel 2). Om een uur of 1 ging ik terug om de rest van de paarden ook te voeren maar toen ik aan kwam was Iwan verdwenen! Het hek zat dicht, ik ging hem zoeken. Als eerste liep ik naar de paddock van de andere paarden en daar vond ik hem aan de overkant buiten het hek. Hij zag er gelukkig normaal uit, ze waren wel allemaal een beetje van slag. Ik ben de paddock overgestoken en aan de andere kant tussen het hek door er weer uit. Iwan z'n halster aan gedaan en hem teruggebracht. Ik kon precies zien in de sneeuw waar hij allemaal geweest was en een stukje liepen we dezelfde weg terug. Toen heb ik hem maar veilig binnen aan het eten gezet en ben nog eens goed gaan kijken hoe het nou zat. Waarschijnlijk is er een vrachtwagen iets af komen leveren en daar is hij heel erg van geschrokken. Ik kon zien dat hij aan de achterkant van z'n weitje over/door het hek gesprongen was en richting de doorgaande weg gelopen was. Gelukkig is hij niet overgestoken en heeft een rondje om de huizen gemaakt om weer bij de kudde te kunnen komen. Moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren...

Geen opmerkingen: