zaterdag 17 april 2010

Dagje København

Heerlijk een dagje toeristisch doen en shoppen samen met Lenny. De mannen bleven voor deze keer thuis... Foto hierboven: de ronde toren zat in de route die we liepen. We hebben onze infoboekjes van Denemarken uitgeleend aan mijn ouders maar gelukkig was er nog 1 achtergebleven. Daar stond een wandeling in die langs bijna alle bezienswaardigheden van Kopenhagen ging. Ook voor mij nog nieuwe dingen dus dat was leuk.
Ruiterstandbeeld in het park bij Rosenborg Slot.
De onvermijdelijke Japanners vroegen mij een foto van hen te maken, zij zouden er dan een van ons maken. Ook wel eens leuk.
Ik had een rugzak gekocht en die heb ik later maar in gebruik genomen, veel handiger dan die grote plastic tas.
We hadden geweldig wandel-weer en iets minder geweldig buiten-eet-weer. Toch maar gedaan aan Nyhavn, dat hoort er wel een beetje bij. We zagen een dronken vrouw nog bijna van de kade de haven in lazeren, dat was wel sensatie.

Geen opmerkingen: