zondag 15 maart 2009

Kjeld naar de Hommeltjes

Vanaf 1 maart was het dan zover: Kjeld ging naar kinderdagverblijf BakkeToppen en kwam in de groep die de Hommeltjes heet terecht (in Sprang zat hij bij de Bommeltjes!). Tot nu toe ben ik 3 keer een ochtend met hem geweest, 1 keer was hij ziek. We gaan aankomende week proberen of hij het een hele dag vol houdt.
Hij zit in de groep met allemaal kinderen die net ietsje ouder zijn dan hij maar voor de groep met kleinere kinderen praat hij te goed. Ik heb wel het verschil gezien: ze zijn net wat zelfstandiger dan hij. Dat komt natuurlijk ook doordat ze er al zo lang zitten en alle routines gesneden koek zijn. Ik hoop echt dat Kjeld z'n draai er gaat vinden. De juffen zijn in ieder geval heel aardig. 10 kinderen en 3 begeleiding!!!
Het lokaaltje is niet echt groot maar alles is heel nieuw en van mooi hout. Er is een grote centrale hal waar ze ook altijd kunnen spelen dus ruimte genoeg.
Lekker kliederen met water en maizena. Geweldig!
Ik vond het wel heel leuk om er een paar keer bij te blijven (al was het helemaal niet nodig dat ik bleef, Kjeld miste me niet als ik even een boodschap ging doen...). Ook wel raar om als ouder in zo'n gebouw rond te lopen trouwens.
Het is de bedoeling dat de kinderen zelf hun frokost (lunch) meebrengen en er komen dan de meest fantastische en lekkere dingen tevoorschijn.

Geen opmerkingen: