dinsdag 27 januari 2009

Is het niet prachtig!


Dit is het uitzicht vanaf ons dakterras, mooi toch!
De heuvel is behoorlijk steil naar beneden (en vooral naar boven...) maar dat is het wel waard...




Iwan heeft het steeds meer naar zijn zin in de wei die hij deelt met 2 ander paarden. Tenminste op deze foto's nog. 1 van de 2 is weggebracht naar de dierentuin, voor de leeuwen, omdat er een steekje aan hem los zat.
's Nachts gaat hij nog naar binnen en heeft alle ruimte in zijn stal van 3x5 meter! Over een tijdje gaat hij in de grote groep (10!), 's nachts ook nog naar binnen en over nog een tijdje is er als het goed is een nieuwe losloopstal waar hij dan dag en nacht buiten kan. Ik zie het wel zitten.
Stal is 5 minuten heuvelopwaards van huis met de fiets en het bos is 10-15 minuten stappen vanaf stal. Afgelopen zondag ben ik voor het eerst met een groepje meegeweest voor een ritje. We hebben natuurlijk totaal geen conditie en het was behoorlijk pittig maar wel te doen. Let op: iedereen rijdt met cap en loopt de laatste 10 minuten naast het paard! Eén iemand reed de hele rit zonder zadel en ik heb eigenlijk geen rare opmerkingen over mijn blauwe touw gehad.
Verder krijgt ieder paard 2 keer per dag z'n eigen mengseltje te eten en hebben ze allemaal een liksteen (zo'n roze grillig geval). 't Is niet allemaal geweldig hoor: het is behoorlijk blubberig momenteel en ik wil Iwan 's avonds wel schoonspoelen maar er is dus geen spuitplaats en de slang hangt in het pikkedonker ergens in de blubber...

Geen opmerkingen: