zondag 7 februari 2010

Wachten op kuil

't Is echt een beetje afzien voor de paarden de laatste weken met al die sneeuw. Ze kunnen nu echt niks meer vinden in de wei en krijgen maar een paar keer per dag te eten. Meestal liggen er in de losloopstal wel stobalen waar ze van kunnen eten maar kuilgras heeft toch de voorkeur. Ze hebben het zo in de gaten als er iemand voor hen aan het werk is. Zo met die dikke laag sneeuw is het bijna net zo zwaar om een volle kruiwagen te duwen als in diepe modder. Ik hou m'n hart vast voor als het echt gaat dooien. De sneeuw heeft toch mijn voorkeur.
Foei, wat een fout geel halster Iwan! Tja, z'n mooie grijze is gesneuveld en deze had ik nog liggen... Maar wacht eens even: volgens mij heb ik in de kar nog een blauwe liggen, dat is beter.
Hij wordt al echt een wat oudere heer: grijs boven z'n ogen en een grijze bovenlip. Dat slijt er van de zomer wel weer af met grazen...

Geen opmerkingen: