woensdag 16 december 2009

Doordeweekse dingen

De foto die bij dit stukje hoort zit nog in m'n telefoon: Kjeld samen met Carla op de Smulhoeve van boer Cees. In de tweede week dat we in NL waren zijn we daar twee keer wezen buurten. Heel gezellig om daar weer eens even rond te lopen. Nog veel dezelfde gezichten, allemaal heel vertrouwd. Kjeld viel wel op in z'n flyverdragt (de overall die alle deense kinderen vanaf oktober buiten dragen). Wij zien het niet meer maar ik kreeg er veel opmerkingen over. Ik had geen stalkleren/schoenen bij me dus dat was niet echt handig...
's Avonds voelden we ons echt weer helemaal thuis: Ineke van de straatcommissie kwam langs met een kerstlantaarn die bij alle huizen komt te hangen. We hebben hem gelijk de volgende dag gemonteerd. Ik ben benieuwd hoe de straat er nu uit ziet met die kou en sneeuw en dan alle lantaarns aan. Kjeld bleeft het maar een draaimolen noemen.
1 December, 09.15: 47 files!!!
Verder die morgen met Kjeld naar het consultatiebureau geweest. Die kans hebben we ook maar gelijk waargenomen. Ook hiervoor had ik via de mail een afspraak gemaakt, zooo handig! Hij werd gewogen (iets te zwaar), gemeten (precies goed) en deed de ogentest voor 3,5 jaar feilloos! Vooral dat hij zo goed en lang geconcentreerd op een stoel kon blijven zitten viel op. Daarna hadden we nog een gesprekje met de dokter. Zij herinnerde zich hem nog van januari! Vooral door z'n taalontwikkeling. Ik had vnl. vragen over z'n gedrag maar eigenlijk is hij een heel normale eigenwijze peuter. Gelukkig!

Geen opmerkingen: