donderdag 17 december 2009

Terugreis

De auto had 's nachts in de garage van mijn ouders mogen staan zodat we hem niet helemaal uit hoefden te laden. Er was laatst in een auto ingebroken dus wilden we geen risico nemen met ons hele hebben en houen. We hebben wel een beetje een grote auto voor die garage maar het lukte Casper toch hem erin en eruit te rijden.
Inpakken en wegwezen... Kjeld was de enige die goed uitgeslapen was.
We zijn deze keer via de veerboot teruggegaan. Eigenlijk voor Kjeld want verder maakt het qua tijd niet zo veel uit. Hij moest en zou op de boot weer naar het speeltuintje en ging daar met een (denk ik) Noors jongetje helemaal uit z'n dak.
En daar zijn ze weer: alle tassen enz. Ik bedenk me nu dat ik niet weet of ik de koelbox wel meegeteld heb... Ik ben nog wel twee dagen bezig geweest om alles weer op te ruimen. We hadden ook wel erg veel gekocht in Nederland. Vooral broodbeleg en kleren. En dan natuurlijk nog wat die goeie sint voor ons meegebracht had.
Rechts in beeld de enorme stapel folders die we in die twee weken in de bus gekregen hebben. Onze buren hebben op ons huis gelet, planten water gegeven enz. en ze hadden een paar boodschapjes voor ons gedaan, brood enzo. Heel attent!
'De microfoon mag je als we weer in Denemarken zijn' hadden we steeds gezegd. En ja hoor, meneertje vroeg er om zodra z'n piano uitgeladen was. Heel fijn!
Toen Kjeld in bed lag ben ik eerst naar Iwan gegaan. Hij was bijna niet te vinden in het donker maar gelukkig hinnikte hij. Hij zag er goed uit en ik hoorde later dat Birgit superzorgzaam was geweest. Als bedankje had ik voor Charlotte (staleigenaresse) en Birgit (least een paard), en trouwens ook voor de buren, Delfts blauwe dingetjes van Xenos (geweldig, ze hadden zelfs een wc-bril!) meegenomen. Die vielen geloof ik wel bij iedereen in de smaak. Inclusief mijzelf.

Geen opmerkingen: