maandag 14 december 2009

Op 'vakantie' naar NL

Om 05.00u. vertrokken we uit Ramløse. Via de bruggen zijn we naar Sprang gereden waar we om 16.30u. aankwamen. We hadden goed weer, het verkeer zat mee en Kjeld was superzoet en blij met z'n cadeautjes om hem zoet te houden.
Het was zooo vreemd om weer in ons huis daar te zijn. Natuurlijk ook heel vertrouwd en gelukkig was Kjeld ook meteen op z'n gemak. Hij vond het vooral erg leuk om om de middenpilaar heen te kunnen rennen. Mijn ouders kwamen vlak na ons aan en hadden nog een heleboel speelgoed voor hem bij zich.
Mijn vader had een plank gemaakt voor in Kjeld z'n bed zodat hij er niet uit kan vallen. Het is mijn oude bed en mijn ouders hadden dat een tijdje geleden al in elkaar gezet op Kjeld z'n kamer. Het was redelijk schoon maar Casper kon het niet laten meteen aan het soppen te gaan.
Let op de pengreep!
Voor onze koperen bruiloft kregen we van mijn ouders leuke bloemstukjes in koperen schaaltjes. En een weekendje weg zodra we weer in NL wonen...
De zondag nadat we aangekomen waren hadden we een theatervoorstelling in Den Bosch (toneelstuk met Bert Visscher, reis om de wereld in 80 dagen, geweldig!) en mijn ouders waren er weer om op te passen. 's Avonds mocht Kjeld voor het eerst z'n klompen zetten. Een lekkere appel erin en zingen maar... Ja, dat had je gedacht. Dat zingen vindt hij maar niks.
Toch vond Sinterklaas dat hij wel een cadeautje verdient had: een mooie vloerpuzzel die hij al bijna helemaal zelf kan!
Op 1 of andere manier voelde Kjeld zich super op z'n gemak in Sprang. Of het nou kwam door de grote ruimte, ik weet het niet maar in ieder geval hadden we geen kind aan hem.
Hier zit hij heerlijk sinterklaasboekjes te lezen, heel aandachtig.
Ik vond het geweldig om weer eens bij de Hema, Jumbo, Etos, Bruna, Action enz. te kunnen shoppen. Niet dat we in Denemarken te kort komen, helemaal niet maar je bent toch wel gewend aan bepaalde dingen. Vooral alle zuiveltoetjes en voorgesneden groenten mis ik wel eens.
Verder hebben we een aantal basisscholen bezocht voor het geval Kjeld straks in NL naar school gaat. We weten nog niet of we voor die tijd nog in de gelegenheid zijn er echt langs te gaan.
En dan ons geweldige huis! Daar heb ik enorm van genoten. Vooral de ruime keuken en de bijkeuken en de ruime woonkamer en... nou ja, eigenlijk alles wel.

Geen opmerkingen: